Blivande proffskusk?

Igår började alltså dagen för er kusk klockan 04:15 med att hoppa i kläderna, bilen och sen åka till stallet för att lasta hästen och dra iväg mot Johannesberg!
Hela laget är grönt så Madde lärde oss hur man startanmäler, och sen lastade vi ur och började förbereda oss för start. Första startande var Tessie med GB runt halv 9 med dressyr. Hon har varit så otroligt nervös, men det gick hur bra som helst för henne, hon placerade sig 3a och 5a i både dressyren och precisionen individuellt, om jag minns rätt.
För mig gick det.. sådär. Värmen plus det faktum att jag har varit sjuk och inte kört så mycket innan den här veckan då jag har kört ganska hårt gjorde att energin i den lilla hästen inte var hög. Fick inte fram honom över huvudtaget, så fick lite för många straff i dressyren enligt egen åsikt, plus att jag blev så frustrerad över att jag inte fick fram honom i precisionen att jag tappade koncentrationen och rev två bollar i omkörningen. Det var inte många som nollade, så om jag bara hade brytt mig om vägarna och låtit honom travat i sin egen takt så hade vi kunnat hamna långt högre upp än vad vi gjorde. Men det var typ bara 5 som nollade i alla fall och jag hade så jävla tidigt startnummer att om jag hade kört senare och vetat om det så hade jag kunnat satsa på nollan och gjort bättre ifrån mig... Men men, det gick ändå väldigt väldigt bra för att vara helt gröna kuskar allihopa och vi placerade oss 2a med laget utav 6 lag anmälda. Gotland vann, och vi slog arrangörens lag, så vi är ruskigt nöjda med oss själva! Nästa år så jävlar! Ska se om jag kanske har kört honom lite bättre inför den och klarar det bättre, eller får tag i en annan häst? Kanske ska vi även ställa upp och köra i maratonet den 14e, men då är grejen att det är lite halvläskigt med enaxlad vagn, välte ju nästan med Darwin här i veckan...

Men det här ska nog gå bra! Hector har debuterat inom körtävlingsvärlden, och detta är bara början! Vänta bara, om ett par år kör jag i landslaget ;) haha ha det bra ridnördar! :D

Så fort bilderna läggs upp på Stockholms Körsällskaps hemsida så ska jag ta ett par därifrån och lägga här så ni får se! :) Puss på er, vi ses på måndag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0