Fan vad tiden går

Det har redan gått en månad sen vi tog studenten. Egentligen ska det ha gått en och en halv :P
Jag får lite dåligt samvete över att det har gått så pass lång tid utan att ha sett er andra. Förra sommaren så kändes det inte som om det spelade så stor roll, vi skulle ju ändå träffas i skolan till hösten igen.
Men nu..? Jag har förstås haft rätt mycket för mig, tränat hårt med Myran inför söndagens andra deltävling i lagserien. Jag hade höga förhoppningar om vår prestation, jag var inte rädd för att det skulle gå lika värdelöst som förra gången. Men så självklart så händer det enda enda som jag inte kan rå över. Det spöregnar! Och visst, även om det hade varit uppehälle på söndagen så hade det ju regnat lite varje dag i typ en vecka eller nåt, så markerna (självklart bara gräsmarker) blev ju totalt förstörda. Visst hade jag tur som hade tidigt startnummer, men ändå, allt var bara en jävla lervälling, allt  var uppspårat så Myran gjorde precis som sist, och på typ exakt samma ställe. Han bröt av i skritten. Fattar ni vad pinsamt? I dressyren!!
Sen gjorde han det i maraton också, vi skrittade igenom typ ett helt jävla hinder och jag gjorde allt i min makt för att mana på och piska på honom, helt utan resultat. GUD vad jag önskade att jag hade kört antingen ett par, eller en stor häst...

Men jag fick trots skritten färre straff i dressyren än sist, och hade vi inte tränat och höjt fodergivan inför tävlingen hade han aldrig orkat igenom hela. Så nu har vi alltså haft både gassande sol i början på maj, och spöregn i mitten på juni (hur logiskt kan det bli?) så förhoppningsvis blir det till vår fördel nästa gång, men det är väl min vanliga tur och det kan jag glömma.

Näe nu blev det sådär långt igen, men så skriver jag så sällan så... Jag ska ha lite mer tid över nu till andra saker så jag försöker vara med på vad ni kan tänkas komma på. Jag ska försöka få ur pappa ur hans hus nån gång så kanske vi kan sätta oss på Kanalbaren i strömma och sen sova hos honom? :)

Puss på er //Hector

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0