Alltid lika kul (?) att träffa på gamla bekanta..

Ja, det har varit en intressant eftermiddag. Mamma och jag skulle åka till Kärrtorp lite snabbt för att handla. Så medan jag sprang in stängde morsan av bilen. Som typ har körts 2 ggr i månaden de senaste månaderna. Och nu är det så härligt kallt ute, så vi var osäkra på hur batteriet skulle må. Det tog oss till Kärrtorp, men inte längre än så.. Haha så där satt vi i kylan med en bil som inte vill starta, den sa bara Klick-klick-klick.. Så morsan ringde mormor och hennes man så dom kunde komma till undsättning. Det tog väl minst 20min en halvtimme innan de kom, från Solna, och körde förbi infarten till Konsum typ 5 gånger eller nåt, heja senilklubben!
När vi stod och väntade innanför dörrarna på konsum i värmen, så klev det in nån kvinna som mamma började prata med. Ett sånt där "Nej men Hej!" som man utbrister när man träffar nån som man ser en gång vart 5e år eller nåt. Det var typ en av våra gamla grannar när vi bodde inne i Skarpnäck (vi flyttade därifrån när jag var 10, och dom flyttade därifrån nåt år tidigare tror jag). Hennes dotter brukade jag leka med ibland när jag var liten, hon är typ 92a. Ja men då visar det sig att hon har tydligen sett mig och iaf mitt namn nånstans på skolan, för tänk för att, hon går i 1an! Herregud, jag minns inte mycket om den människan, bara att jag tyckte att föräldrarna var skumma, lillebror var en liten snorunge, och att hon bara var allmänt töntig och att hon gick konstigt. Visst hon var snäll, men liiite annorlunda. Funkade att leka med om man hade tråkigt nån helg. Ja jag, vet hemskt, men små barn kan faktiskt tänka så om andra, haha.
Ah men jag har iaf inte sett nån som jag har tänkt på att hon påminner om den tjejen, så jag bestämmer mig för att kolla skolkatalogen. Ja men då är det brunetten i det där jobbiga gänget wide-eyed-blondie (som egentligen är svarthårig), långa smala blondinen, och tjockisen som ser ut som en gris, som vill höras överallt och hela tiden, men som inte kan nånting om det hon säger. Hon ser typ inte ett DUGG ut som hon gjorde då! Helt sjukt! Jaja, hoppas bara hon inte försöker börja prata med mig nu.. (Nej jag har inga inre aggressioner idag) haha

See you later honeypies /Hectåre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0