Timmarna går, Hector består?

Nog för att jag har varit sjuk länge och tänker ställa upp och åka till stallet varenda jävla dan den här veckan. Inte i helgen dock, för då vill jag vara ledig, har redan varit där varje dag sen i fredags.
Igår tvättade vi hästen och idag rakade vi honom. Sen har jag även kört varje dag, träning i lördags vilket gick nja sådär...
Men nu när jag blir hämtad av mamma från stallet vid 8 och har stått ute i 4 timmar, plus att jag har varit i stallet i skolan hela dagen, så har jag väl rätt att känna mig rätt och slätt utmattad? Och jag får förvisso en hel del timmar dvs en hel del pengar genom att stå där och hålla i den lilla hästen medan han blir iordninggjord.
Men hur bra mår jag egentligen? Hjälmen jag har på skolan har klämt runt huvudet hela dagen, och jag har bara ett linne och en tunn fleece, så jag står där och fryser, är hungrig eftersom lunchen var sista gången jag åt, och jag börjar känna av en spänningshuvudvärk runt hela huvudet av hjälmen så känner jag nästan att nej det är inte värt pengarna. Inte när jag hade kunnat ta 4bussen och varit hemma vid 5, satt mig med lite kemi och bara slappat framför datorn eller tv:n.
Men ack, här ska det tävlas på fredag så jag ska minsann förbereda det både för min egen del genom att träna program och plocka fram de kläder jag ska ha. PLUS att jag måste fixa för systeryster min som ska vara groom och se till att hon har likadana kläder som mig. Härligt.
Inte förrän efter allt detta är klart kan jag börja ta mig an skolarbetet. Ledsen brudar, men ska vara uppe i Johannesberg kl. 7 fredag morgon, och lasta hästen runt halv 6 någon gång, så kommer inte Valborgsfirande att vara en möjlighet för mig. Det får helt enkelt bli skivan som är min nästa höjdpunkt.

Här är en bild på min snygghäst Knurtan <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0