Hur grönt får det bli?

Först, fan vad grönt det börjar bli ute! Jag blir alldeles lycklig när träden och buskarna börjar grönska <3
En annan grej som var grönt, en tant på bussen häromdagen. Ni vet att på vissa bussar så måste man trycka på en knapp för att dörrarna ska öppnas? Den här tanten läste det på den lilla lappen som sitter på dörren, och började sedan leta efter den där knappen. Först prövade hon att trycka på någon nödknappgrej, jag vet inte riktigt vad det är, en gul-röd rund plastgrej på dörren. När det inte funkade så såg hon den där orange som knappen faktiskt sitter på. Men nej då fattar hon fortfarande inte, och trycker på glaset med de lysande dörrarna. Herregud, sen kom det en människa som hade sett hennes misslyckade försök och visade henne knappen.
Hur svårt ska det vara? Hur grön får man bli?

Hector mår just nu piss, är trött och öm i hela kroppen, spänningshuvudvärk och överarbetad. Kör två gånger varje dag på skolan, plus att jag har jobbat flera timmar om dagen varje dag sen i fredags hos Myran. Red även Kurtan igår, och hans gångarter påminner om en kamel så jag har blåmärken överallt på insidan av benen och på sittbenen.

Men jag ska väl kanske inte klaga. Tänk på barnen i Afrika. Näe, det går inte. Jag tänker på den kommande tävlingen och dess tidiga morgnar, jag tänker på nästa vecka och allt skolarbete som måste göras klart.
Fy på mig.

Pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0