Hej hopp bitterfittornas paradis.

Många undrar vad det är som är på gång, och säger att några av oss är omogna och barnsliga. Jag måste skriva ett par rader om hur jag upplever det hela för att kanske ge er lite mer insikt i det hela. Det finns några i våran kära klass som har beslutat sig för att börja umgås med en viss person för att sedan vara både otrevliga och rent utav taskiga ibland mot andra personer. Jag behöver nog inte nämna några namn och jag säger inte heller det här för att vara taskig. Jag tycker att det är rent utav respektlöst att bete sig som ni gör ibland.
Den uppfattningen jag har fått är att ni(vi) är en klass där alla umgicks och där man faktiskt inkluderade alla när det var dags att hitta på något. Självklart är det inte alltid alla kan men för mig är det en självklarhet att åtminstonde fråga alla.
Att istället komma in och bara bjuda några "speciellt utvalda" för att sedan försöka hålla det hemligt upplever jag som väldigt onödigt. Att sedan komma med ursäkterna om att det inte finns plats tror jag endast är ursäkter. Ni själva kanske inte inser att ni har gjort något fel men då måste ni även förstå att vi antagligen inte kommer inkludera er när vi bestämmer oss för att hitta på något. Jag tror att jag talar för de flesta i klassen när jag skriver såhär även om alla kanske inte vill stå för vad de säger eller starta onödigt bråk. Jag är inte heller en person som bråkar men jag är inte heller en person som har tid eller lust att vara trevlig mot människor jag inte tycker om, dvs personer som beter sig dåligt mot mig. Detta känns som något som ofta kom upp när man gick i mellanstadiet när någon hade ett kalas och sedan inte bjöd alla klasskamrater utan kunde utesluta en eller flera. Är man en stor grupp som umgås kan man inte börja välja ut ett fåtal man har lust att vara med för att sedan tro att man själv ska få vara med på allt.

Jag tror att jag har fått med allt nu och jag tänker inte skämmas för vad jag tycker eller för vad vissa personer kanske kommer att tycka om mig nu. Jag kom in i er klass med inställningen om att jag skulle fokusera på skolan och inte för att skaffa vänner. Inställningen höll inte länge utan jag fick snabbt en hel drös men underbara vänner och kände genast att jag hade hamnat i en helt fantastisk klass. Därför känner jag mig en aning besviken nu, men jag tänker hålla hårt i de som har tagit emot och accepterat mig med glädje.


/N


Kommentarer
Postat av: E

men det finns ju inte plats ! då ere klart att man tar hem de närmsta i så fall okej om man bjudit 10 pers i klassen, men nu ere ju bara 4 st!! man kan ju inte vara hela klassen varje gång heller.. när har ja varit taskig??? vill gärna veta

2009-04-02 @ 07:54:06
URL: http://green.blogg.se/
Postat av: E

dessutom trust me ja vet hur det är att inte få vara me på saker o känna mig utanför, ja e inte nån som lämnar folk ute (känner mig väldigt utpekad för att Jossan är min vän !)

2009-04-02 @ 07:56:21
URL: http://green.blogg.se/
Postat av: Jossan

Den som är bitter fitta är inte jag eller någon annan utan du! Som du kanske kommer ihåg har vi suttit myckert i matsalen men du ignorerar allt jag säger till dig och du är så jävla negativ till allt när vi snackar om klass resan. då förstår du resten av dagen! Som du skrivit förr så tycker du att jag är konstig, varför bryr du dig ens då?!



Som att resten har frågat mig när ni har planerat någonting men inte frågat mig. visst johanna, elin g och malin (gillar er mycke brudar) frågade om jag ville följa med på kryssningen men inte du och andra men de är inte med i de här eftersom att de är du som beter dig som en barnunge.



Jag har inte försökt hålla hemligt att jag frågat några om de vill komma hem till mig och dricka, och träffa mina andra vänner som ska komma på studentskiva för att de ska kunna umgås med dem och inte bara med mig eftersom att vissa kommer ensamma och inte härifrån.

Jag bjöd dem som jag ville ha hemma hos mig som jag tycker är trevliga mot andra och mig. De är dem som jag umgås mest med i klassen.



Visst du och jag har snackat ibland men inte mycke alls.



Och nej jag har inte gjort något fel?! vad skulle de vara? de är itne jag som drar upp allt så hela världen kan läsa, de är itne jag som beter mig som att världen går under om man inte blir hem bjuden till någon 1 gång av en annan person.



Så börja inte nu innan studenten utan ge dig och va glad att du snart då slipper bry dig om vad andra gör!

2009-04-02 @ 08:33:54
Postat av: Jossan

BYW hade tänkt överaska HELA klassen med att på studenten hyra lokal så att HELA klassen kunde fira tillsammans men vänner och allt.. men nu vet jag inte om de är värt de om du ska hålla på som du gör...

2009-04-02 @ 08:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0