Sovdags.

Jag ska strax lägga mig i min stora, härliga säng och försöka sova lite så att är någorlunda pigg imorgon. Jag har försökt göra lite matte hela kvällen men kan inte påstå att det har gått särskillt bra, jag gjorde ett tal som inte ens blev rätt. Försöka är väll bra iaf? Jag kan åtminstonde trösta mig med att jag faktiskt tänker åka en timme tidigare till skolan imorgon för att räkna matte.
Idag fick vi höra om meritpoängen och fy vad upprörd jag blir så fort jag tänker på det. Det känns lagom tajt att hinna få informationen och läsa de kurser kan kan tänkas behöva på 7 månader. Det nya systemet gör att det blir ännu mer press på alla 15-åringar som ska välja gymnasium. Nu måste de ju nästan veta vad de vill läsa vidare tills en om de ska ha någon chans eftersom man måste veta vilka kurser man ska läsa om man nu ska lyckas få full pott. Tråkigt var det iaf att få höra att jag antagligen inte kommer att lyckas få full pott, eller ja det beror helt på vad jag vill läsa sen. Där har vi det stora mysteriumet, vad man ska göra efter studenten. Några förslag kära klasskamrater och övriga?

Nej, klockan är redan för mycket och jag måste sova.
Vi syns imorgon!


Lägger in en bild på mitt älskade monster <3


//Nikki

Kommentarer
Postat av: Saraa

Så söt hon är!

2008-09-23 @ 14:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0