God morgon

Efter gårdagens hårda ridpass trodde jag att jag skulle ha sådan träningsvärk att jag inte skulle kunna gå, men jag känner ingenting.
Jag trodde att jag skulle somna under förmiddagens teori men det var nog det intressantaste teoripass jag någonsin varit på. med Ida som försöks häst och tina som ledare. Jag fick äntligen veta varför min högerhand är hårdare än min vänstra. något som ingen ridlärare lyckats med. jag vet iallafall hur jag ska träna min bål. Mammas pilatusboll här kommer jag!. dock kom jag inte längre än till stallet hemma förrän jag däckade nästan en timme på stallgolvet. ( jag skulle bara sätta mig ned för att plocka upp lite saker) men vaknade trött av att mobilen ringde.

Jag hoppas verkligen att Lave/ Gunnilla ordnar så att vi får rida för den här Tina några gånger, centrerad ridning är verkligen riktig ridning. det har nog aldrig gått så lätt att rida så bra som det gick i går. både i skolan och hemma. Imorse vaknade jag som vanlig av bolibompa kl tjugo över sju. trodde sedan att jag skulle få en lugn morgon. men nja, bakom mig har jag pappa och lovisa liggandes på golvet, skrikande. de leker lejon och troll. Tyvärr har min syster städat sitt rum det betyder att jag också måste göra det. Nu ska jag gå till stallet och klippa Rustler. Tack snälla Malin för att jag får låna din klippmaskin. önska mig lycka till! jag räknar med att göra det i fyra pass två idag, två imorgon. 
heregud det kommer nog aldrig att gå...

pusspuss 
/  Eiln (TE)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0