Tant N.

Det har inte varit min bästa vecka, men jag försöker hålla humöret uppe. Somliga av er kan säkert tycka att jag är lite glädjeförstörande och antagligen är jag lite för seriös ibland. Jag försökte förklara för somliga idag på lunchen men det är svårt att få fram vad man egentligen menar. Trots att jag kan känna igen mig mycket med er alla och trivs väldigt bra i erat sällskap är inte allt lika lätt för mig. Jag har en helt annan vardag där jag inte kommer hem för att slappa, åka till hästarna, plugga eller liknande. Jag åker hem och sekunden jag kliver in genom dörren börjar det som nästan känns som ett helt annat liv. Inte fören Tindra har somnat får jag tid över att ta itu med skolarbete och liknande, därför försöker jag få ut så mycket som möjligt i skolan för att slippa göra allting om kvällarna. Jag ångrar verkligen inte de valen som jag har gjort utan värdesätter varenda sekund jag får med min älskade familj trots att det kan vara tufft emellan åt. Jag vill iaf att ni ska veta att jag aldrig menar att vara elak, jag har en tendens att vara något bitter ibland. Ni är en bra grupp, ni är som tonåringar ska vara och jag måste försöka komma ihåg att även jag fortfarande är tonåring men kommer aldrig gå tillbaka till att bli den tonåring jag en gång var. Jag är tonåring men samtidigt mamma, jag tillåter mig själv att vara ung men när det kommer till de viktigare sakerna måste jag ta itu med dom och vara seriös för att kunna skapa möjligheter för en bra framtid för Tindra, Mats och mig. Så ja, jag babblar på som vanligt men jag hoppas att ni förstår vad jag menar. Jag satsar på att lämna berga med bra betyg utan känslan av att jag inte gjort mitt bästa. Om det är någon annan som behöver hjälp, säg till så ska jag försöka hjälpa så gott jag kan. Det går alltid att hitta en liten stund över någon dag.

Tack för mig!
/N

Kommentarer
Postat av: S

Jag förstår att du inte menar något illa Nikki! Du har det snäppet tuffare än oss andra, det är inte lätt att leva tonåring och mamma på samma gång. Och det måste vi också tänka på! Puss

2008-11-16 @ 11:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0